phone2, phone, contact, telephone, support, call
072-3339939

טיפים חשובים בראיון עבודה

  1. הקפידו על הופעה: (לא מהודרת מדי ולא יומיומית מדי), הקדישו כמה דקות לפני הראיון להירגע, להזכיר לעצמכם במה אתם טובים, ושהצלחתכם בראיון מעידה על התאמתכם לתפקיד ולמראיין
     
  2. הגיעו מוקדם לראיון: קחו מקדם ביטחון . לא לאחר. זהו הרושם הראשוני. אחור לראיון כבר גורם לכם להתחיל בנקודת פתיחה נמוכה יותר. תנו לעצמכם כמה דקות של שקט, שאלו את עצמכם מה אתם אוהבים בעצמכם, במה אתם טובים, מה אתם מחפשים בעבודה. נסו לדמיין את עצמכם בראיון מחייכים, נהנים ומקיימים פגישה עסקית לכל דבר ועניין
     
  3. שאלות שנשאלות בד"כ בראיון ויש לחשוב עליהן מראש :  במהלך הראיון, כחלק מסקירת קורות החיים, ישאלו אתכם שאלות שיחייבו אתכם לזכור פרטים ספציפיים, להסביר דברים (כמו מדוע הייתם זמן כל כך קצר במקום עבודה מסוים או למה יש שנתיים של "חור" ברזומה שלכם) וכו'. חשוב שתהיו "סגורים" על קורות החיים שלכם, אולם לא פחות מכך על "איך" אתם מספרים את הדברים. היו רגועים ונינוחים והכל יעבור בשלום.
     
  4. הגיעו מוכנים: לפני הראיון,: בקרו באתר האינטרנט של החברה ובררו כמה שיותר פרטים על התפקיד,החברה והמראיין.אל תגיעו לראיון בלי שאתם יודעים למה פניתם. אם תגיעו מוכנים, האדם שלפניכם ירגיש בכך ויעריך זאת. ככל שעבודת ההכנה שלכם תהיה טובה יותר, הראיון יוכל להתנהל כשיחה מקצועית יותר ותוכלו להתאים מראש את הדוגמאות וההדגשים שתיתנו על ניסיונכם, לדרישות התפקיד שהמראיין מחפש.
     
  5. שיחה כללית\לא פורמלית: למרות שלא תמיד זה פשוט, נסו ליצור שיחה כללית וקשר לא פורמאלי עם המראיין. תנו לו להרגיש נוח אתכם, במיוחד אם המראיין הוא המנהל שאמור להעסיק אתכם. בסופו של דבר, כולנו רוצים לעבוד עם אנשים שיהיה לנו נעים איתם. שיחה נעימה וחיובית תשאיר טעם של עוד, לא רק ברמה המקצועית, אלא גם ברמה האישית.
     
  6. לשדר נינוחות: למרות הקושי לשלוט בשפת הגוף , שבו בנינוחות, תנו למילים לזרום, חיוך כשצריך גם יתקבל בברכה.
     
  7. שדרו בטחון עצמי: מרואיינים רבים מתבלבלים בדיוק בנקודה הזו. ביטחון עצמי מוקרן החוצה כשאתם בטוחים ביכולות שלכם ובעבודה שעשיתם, שחצנות יוצרת רושם של ביטחון מוגזם או מזויף. שימוש תכוף במילה "אני" לא מועיל. התפרצות לדברי המראיין וסתירתם לא יוסיפו לכם נקודות ולעומתם הקשבה ולמידה הם תכונות מוערכות. בכל מקרה נסו להיות מי שאתם ולא להפגין ביטחון שאין לכם או לחילופין, הצטנעות מזויפת.
     
  8. שאלות מכשילות: בכל ראיון עבודה יש שאלות מכשילות למשל מהי התכונה החלשה אצלכם. כדאי להתכונן לשאלה הזו מראש, וגם להכין דוגמאות ליישום התכונות שתציינו (טובות יותר ופחות) ודוגמאות איך אתם מתמודדים עם החולשות. שאלות נוספות, שחוזרות על עצמן, וכדאי להכין מראש תשובה, הן: מה הם תוכניותיכם לטווח הקצר והארוך ומה העובדים שלכם / המנהלים שלכם היו אומרים עליכם.
     
  9. כיצד לנהל משא ומתן מוצלח על השכר: המשא ומתן מתנהל בדרך כלל אחרי שנבחרת כמועמד מתאים למשרה, או נבחרת בין קבוצת המועמדים הסופיים.
    זהו תהליך רגיש, כאשר בדרך-כלל המועמד הוא בצד החלש יותר, משום שטרם היתקבל, ומשום שהוא משא ומתן כיחיד מול חברה או אירגון. חשוב לא להיראות חמדן, או בעל תאבון גדול מדי, מן הצד השני לא להתפשר על שכר נמוך מידי.
    חשוב שתציג את נקודת המוצא שלך, כמי שמעוניין לקבל שכר הוגן בעד עבודה הוגנת.
    לפני תחילת משא ומתן ,חשוב להגדיר לעצמך מה אתה רוצה. לצורך זה יש לקחת בחשבון את הנקודות הבאות: שכר אחרון שלך. רמת שכר מקובלת בענף ובתפקיד. רמת שכר שתחשב עבורך כקידום. רמת השכר המקובלת בחברה, או אם נשלחת דרך חברת ,שם בוודאי יודעים מהי רמת השכר בחברה.
    לסיום, סמן את הסכום שבו תנקוב באוזני המעסיק, כסכום אותו אתה מעוניין לקבל כשכר.
     
  10. סיום הראיון: כשיסתיים הראיון, חשוב שתרגישו לא רק ששרדתם אותו, או שהיו לכם תשובות לכל השאלות, אלא שגם אתם קיבלתם את כל המידע. זכרו כי הראיון נועד לאפשר גם לכם "לבחור" בארגון ובתפקיד המוצעים לכם. נהוג כי המראיין שואל אם יש שאלות ובהחלט מקובל כי המרואיין מעלה שאלות כאלה.

לעבור ראיון עבודה בקלות... טיפ:

072-3339939
info@best-match.co.il
השדרה המרכזית 15 , ליגד סנטר 1, מודיעין